Ook een geslaagde 1e operatie

mocht nu een behandeling geslaagd zijn en ben je er mee geholpen, pijn vrij of pijn vermindering, kun u hier uw verhaal kwijt.
Yules
Berichten: 319
Lid geworden op: 27-05-2013 20:21

Ook een geslaagde 1e operatie

Bericht door Yules » 28-01-2014 21:20

Hoi,

Ik ben Yules een vrouw van in de 30 ergens. Ben werkeloos geworden door Acnes.

In juli 2011 heb ik een spiraal laten plaatsen, meer vanwege mijn suiker, dan vanwege geen kids. Dit verliep niet erg lekker en kreeg al snel pijn. Het leek op menstruatie pijn in mijn buik op 1 plek en het was er niet altijd.

In februari 2012 moest de spiraal er met spoed uit omdat deze in de hals zat ipv in de baarmoeder. Ook dat verliep echt niet fijn. Gegild van de pijn. De gyn snapte er niets van. Het zag er allemaal goed uit. De pijn werd na die tijd alleen maar erger. In mei 2012 naar de huisarts geweest. Darmen zijn het misschien. Dus een darmonderzoek laten doen. Roesje werkte niet dus pijn was dubbel aanwezig. Uitslag was goed.

Terug naar de HA. Ik dacht iets gynaecologisch. Dus daar naar toe gegaan. Daar zag hij iets en iets niet. Het niet was mijn linker eierstok en wel was een vlek die leek op baarmoederkanker. Oke knop om ik heb kanker. Bloed laten testen, ct scan met contrastvloeistof en dan die interne en externe echos. Na 3 weken uitslag. Sorry geen kanker, maar wat het wel is weet ik niet. Even nog erbij vermelden dat de eendenbek heel veel pijn deed.

Terug naar de ha. Omdat gyn dacht iets orthopedisch omdat ik heel slecht begon te lopen, verwijzing naar de orthopeed. We leven nu in juni 2012. Bij de orthopeed geweest en een ct scan gehad, mri, botscan, fotos. Omdat ik niet meer normaal kon lopen liep ik dus met krukken. Tevens had ik erg last van uitval verschijnselen van mijn linkerbeen. De trap thuis heb ik regelmatig voorbij zien gaan. Ook buiten veel gevallen. Het leek wel op een spierziekte volgens de orthopeed. Dus oke knop weer om spierziekte. Orthopeed kon dus verder niks meer voor mij doen en verwees me toch naar revalidatie arts.
We leven nu in februari 2013.

Overleg revalidatie arts die vermoede na testen geen spierziekte. Oke knop terug geen spierziekte, MAAR IK HEB STEEDS MEER PIJN. Dus gingen we de revalidatie traject in, omgaan met chronische pijn. Ergo, fysio en maatschappelijkwerker.

Tot ik begin mei 2013 het filmpje op tv zag van editie nl op rtl 4. Er ging een wereld voor mij open. IK HEB DIT OOK!!!!!!!!!!!!!!

Revarts kende het niet Acnes. Ha ook niet. Maar wel verwijsbrief voor mmc gekregen. Na de fax van half mei, maar even gebeld en wachttijd was half jaar. Oke ik wacht wel. 23 juli werd ik gebeld of ik de 25e kon komen. Ja hoor tuurlijk. Ik erheen. Ja het is Acnes. Wauw tranen over mijn ogen ik weet eindelijk wat ik echt heb.
Eerste injectie met lido. Hielp niks gelijk al niet. 9 augustus er weer heen. Nieuwe injectie met lido op echte goede plek. Hielp niets. 19 augustus weer heen. 2e injectie met lido en corti. Hielp een beetje. 5 uur ipv een paar dagen tot zeker een week. 30 augustus weer heen. Geen injectie meer maar een operatie. Oke doen we weg met die pijn. Dacht ik.

11 december 2013 geopereerd. 3 echte zenuwen verwijderd en een paar takjes. De zenuwen waren opgezet en zaten geheel om mijn spieren heen. Vandaar die uitval verschijnselen, vandaar niet op mijn rug en linkerzij kunnen liggen, vandaar niet goed kunnen lopen, vandaar na 5 minuten lopen uren moeten rusten.

28 januari nacontrole gehad, van wond en toch misschien nog nieuwe plek? Wond is mooi geheeld. Nieuwe plek is restje van oude zenuwen wat er nog zit. Weer een injectie gehad met lido en het hielp direct. Pijn weg. Echt helemaal weg. Oude Acnesplek is weg en nieuwe is restje........

WAUW ik ben zo blij!!!!! Op naar een beter leven.

winnie
Berichten: 1537
Lid geworden op: 07-12-2012 22:20

Bericht door winnie » 28-01-2014 21:27

Wauw Yules,
Natuurlijk kende ik je vehaal al van al je posts..maar het nu hier weer achter elkaar te lezen....heftig traject heb je gehad.
En wat fijn dat je operatie goed verlopen is. Dat restje....dat verdwijnt ook nog.
Voor nu....genieten van een pijnvrij leven, lopen zonder krukken, je sociale leven weer oppakken zonder moe te zijn!!
Meid....geniet ervan!!

Liefs Winnie

Lotte
Berichten: 1633
Lid geworden op: 03-04-2013 21:41

Bericht door Lotte » 28-01-2014 21:49

Ook ik kende je verhaal wel. Pff als zo nog keer leest wat heftig allemaal. Jij hebt vandaag zeker wel al vreugde dansje gedaan? Dat deze ellendige periode van pijn achter de rug is. Wat fijn dat de eerste operatie geholpen heeft en de injectie nu ook voor de restjes. Ben erg blij voor je. Eindelijk op naar een pijnvrij leven super. Geniet ervan D Fijn om in korte tijd twee positieve verhalen te lezen. Dat is fijn naast negatieve en ellendige verhalen wat positiefs en hoop voor alle anderen wink

Liesje
Berichten: 890
Lid geworden op: 14-07-2013 15:44

Bericht door Liesje » 28-01-2014 22:06

Super meid! Fijn he, als de pijn gewoon weg is. En je van alles weer kunt. Heb je nou al een vreugdedansje gedaan? Ik gun het je zo dat je pijnvrij blijft. Duimen en hopen.
En jij lekker vieren he. Ook al is het morgen weer ff kut. Deze dag heb je wel mooi. PUNT.

willeke1965
Berichten: 103
Lid geworden op: 29-10-2013 13:55

Bericht door willeke1965 » 29-01-2014 19:46

Super om te lezen Yules. :D Fijn hè leven zonder pijn geniet ervan meis.

Gr Willeke xx

Yules
Berichten: 319
Lid geworden op: 27-05-2013 20:21

Bericht door Yules » 29-01-2014 19:48

Dag 2 van de lido injectie van het restje Acnes.....

Vooralsnog gaat het goed.... Blij blij blij

willeke1965
Berichten: 103
Lid geworden op: 29-10-2013 13:55

Bericht door willeke1965 » 29-01-2014 19:54

Ben ook heel blij voor je Yules zit hier met een big smile mede ook omdat ik zelf ook ruim 4 maanden pijnvrij ben door PRF behandeling ik weet hoe je voelt hahaha ik had van de week beoordelings gesprek en ze zeiden dat ik weer de oude werd hahaha de drukspook is back :lol:

winnie
Berichten: 1537
Lid geworden op: 07-12-2012 22:20

Bericht door winnie » 29-01-2014 20:07

Fijn Yules...hopelijk heeft het restje begrepen dat het niet meer mag terugkeren :wink:

Liesje
Berichten: 890
Lid geworden op: 14-07-2013 15:44

Bericht door Liesje » 29-01-2014 21:32

Ik ben ook blij voor je!

Caroline
Berichten: 342
Lid geworden op: 30-08-2012 15:03

Bericht door Caroline » 07-02-2014 16:36

Echt geweldig Yules!! :D :D

Plaats reactie