ACNES weg :)

mocht nu een behandeling geslaagd zijn en ben je er mee geholpen, pijn vrij of pijn vermindering, kun u hier uw verhaal kwijt.
Eva
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-04-2012 10:55

Bericht door Eva » 18-04-2014 00:24

Wat een mooie tekst en voor ieder van ons herkenbaar denk ik. Acnes is synoniem voor wachten en hopen. Fijn dat het nu zo goed met je gaat.
Groetjes,
Eva

Liesje
Berichten: 890
Lid geworden op: 14-07-2013 15:44

Bericht door Liesje » 27-05-2014 14:59

Morgen is de ok een half jaar geleden.
Ongelooflijk hoeveel er is verandert. Ik kan alles weer. Ik heb geen pijn meer. Ik ben weer vrolijk en open. Het leven gaat weer door in plaats van dat ik op de plaats gelijk blijf. Gisteren een heel bijzonder gesprek gehad met een vrouw die een tumor bij haar oor heeft gehad en een revalidatietraject in is gegaan. Zo herkenbaar met hoe mijn traject is verlopen. Van dagen op de bank liggen en alleen maar slapen van de pijn naar een pijnvrij leven waarbij ik mijn kracht en conditie weer moest opbouwen.
Heel soms heb ik nog buikpijn. Als ik moe ben en mijn buikspieren dan ook moe worden en opspelen, maar het gaat weer weg. En het beperkt me niet. Het is geen ACNES, maar de naweeën van een ingrijpende periode, het voelt ook heel anders.
Zoals jullie hebben gemerkt lees ik eigenlijk alleen nog maar mee. Ik hoop dat het een ieder net zo goed zal verlopen als het bij mij is gegaan.

Yules
Berichten: 319
Lid geworden op: 27-05-2013 20:21

Bericht door Yules » 27-05-2014 17:34

Super Liesje dat je na een half jaar nog steeds geen last heb. Ben een beetje jaloers zeg maar.

Succes verder

Star
Berichten: 70
Lid geworden op: 24-02-2013 20:27

Bericht door Star » 27-05-2014 18:55

Geweldig om ook eens een positief verhaal te lezen. Goed om te horen dat je zo bent opgeknapt. Een verhaal als dit is voor mij weer opbeurend. Ik wacht op mijn 2e operatie (16 juni) en ik hoop dat ik dan ook mijn stukje kan schrijven bij de geslaagde behandelingen.

winnie
Berichten: 1537
Lid geworden op: 07-12-2012 22:20

Bericht door winnie » 27-05-2014 19:10

Heerlijk dit positieve nieuws! Ik ben blij voor je :D

Lotte
Berichten: 1633
Lid geworden op: 03-04-2013 21:41

Bericht door Lotte » 27-05-2014 20:53

Wat fijn Liesje dat je nog steeds pijnvrij bent D En dat je leven zo postief veranderd is in een jaar.

Eva
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-04-2012 10:55

Bericht door Eva » 28-05-2014 00:32

Wat fijn voor je Liesje, dat het nog steeds zo goed gaat! Geniet ervan en neem je ervaring mee in je werk. Maar laat het ook weer los als het met anderen niet zo goed gaat. Na zo'n ervaring is dat soms moeilijk. Ik werk in het middelbaar onderwijs en merk dat je persoonlijker geraakt wordt als je zelf ervaring hebt. Best moeilijk af en toe.

Maar vooral dus op naar een pijnvrije tweede helft van het jaar!

Groetjes,
Eva

Liesje
Berichten: 890
Lid geworden op: 14-07-2013 15:44

Bericht door Liesje » 28-05-2014 11:07

Ik gebruik mijn ervaring vooral instrumenteel. Ik weet wat het is om patiënt te zijn. Ik vond het zelf ontzettend moeilijk omdat het je zo machteloos maakt. In mijn eigen werk heb ik de regie. Nu was het andersom. En dat besef maakt het dan makkelijker om een "moeilijke" patiënt te begrijpen. Patienten voelen dat vaak, zonder te weten wat er bij mij heeft gespeeld. Dat wil ik ook niet, voor hen ben ik de dokter. En ik ben er voor hen en kan alleen mijn eigen ervaring meenemen in hetgeen ik voor hen doe.

Liesje
Berichten: 890
Lid geworden op: 14-07-2013 15:44

Bericht door Liesje » 29-11-2014 14:39

Een jaar en een dag na ok gaat alles nog gestaag vooruit.
In het voorjaar ben ik gestopt bij de mensendieck. Ik dacht alles weer op mijn oude nivo te kunnen oppakken, maar niets bleek minder waar. In de zomer ben ik naar een summerschool van ballet gegaan en merkte toch behoorlijk wat kracht en stabiliteit te missen. Dus ik ben weer begonnen met een nieuw revalidatietraject.
Intussen loop ik daar alweer 2 maanden lang 3 uur per week rond. En het bevalt me goed. Met het balletten kom ik weer op mijn oude nivo. Ik ben stabieler en heb veel meer kracht. Ik heb geen last meer van trekkende buikspieren als ik in de zaal sta. Ik kan weer draaien, al is het nog steeds minder goed dan het kon, maar het lukt me weer.
De angst voor een terugval is langzaam aan naar de achtergrond aan het verdwijnen. Soms heb ik buikpijn, maar het heeft altijd een verklaring en het gaat altijd weer over. Mijn huid onder het litteken is gevoelloos, met een klein stukje wat een beetje overgevoelig is tussen de littekens. Maar ik verdraag alles weer. Ik draag rokken omdat ik dat fijn vind en broeken als ik daar zin in heb. Ik hoef niet meer te kiezen voor een bepaalde broek (die heb ik aan een zwangere vriendin gegeven) maar draag wat ik leuk vind en wat past.
Ik had nooit verwacht na de operatie zo'n lang revalidatietraject te moeten doorlopen. Maar denk dat het wel goed is dat ik dit doe. Het leert me dat mijn buik gewoon pijn mag doen omdat ik zo gek was geweest om een minuut te planken bij de fysio of omdat ik ongesteld moet worden. En het leert me dat het niet vanzelfsprekend is om kracht te hebben en meteen te herstellen na een heftige ok.
Ik ga voor een pijnvrij leven. Hopelijk jullie ook.

winnie
Berichten: 1537
Lid geworden op: 07-12-2012 22:20

Bericht door winnie » 29-11-2014 14:54

Fijn Liesje...een update van jou na 1 jaar. Wat goed dat je weer volop kan balletten en je leven weer hebt opgepakt.
Niet iedereen is na een maand weer in staat om te springen en jij hebt het goed aangepakt met mensendieck en een nieuw revalidatietraject! Ik hoop dat je vooruitgang blijft boeken....en geloof me...die acnes komt echt niet meer terug bij jou!!
Heerlijk om weer kleren te dragen die je wil...en niet omdat het niet anders kan. En dat stukje gevoelloze huid....ik heb een plek van 5cm lang en 2/3cm breed....geeft niks...als de pijn maar weg is toch?!!

Veel plezier en succes in je verdere (pijnvrije) leven
Liefs Winnie

Plaats reactie